ENGLISH

Ekkozone is a crossover ensemble that masterfully explores the borderlands between classical, world and experimental music.

The group is based in Copenhagen and led by percussionist/conductor/arranger Mathias Reumert.

More than 4000 audiences people witnessed Ekkozone perform Steve Reich’s masterpiece, Music for 18 Musicians, in one of the best reviewed concerts at Roskilde Festival 2013. The group has performed in most of the major concert halls in Denmark and gave its own concert series at the esteemed Copenhagen Jazzhouse.

Ekkozone has two CDs out on Dacapo Records and a third on its way, and will release a CD and LP featuring works by Steve Reich on the American label, Mode, in April 2018.

DANSK

Ekkozone er et crossover ensemble, som virtuost boltrer sig i grænselandet mellem klassisk og rytmisk musik.

Gruppen har base i København og ledes af percussionist/dirigent/arrangør Mathias Reumert.

Flere end 4000 mennesker så Ekkozones opførelse af Steve Reich’s mesterværk Music for 18 Musicians i en af de mest kritikerroste koncerter overhovedet på Roskilde Festival 2013. Derudover har gruppen optrådt fem gange i Cph Jazzhouse samt bl.a. i Tivolis Koncertsal, Odense Koncertsal, Atlas (Aarhus) og Mogens Dahl Koncertsal.

Ekkozone har to CD’er ude på Dacapo Records med ny kompositionsmusik af hhv. Karsten Fundal og Axel Borup-Jørgensen.

Dacapo barsler p.t. med en udgivelse af Peter Navarro-Alonso’s prisbelønnede værk Le Quattro Stagioni med Ekkozone og Alpha Trio. Og i april 2018 udgiver det amerikanske selskab Mode Records en CD og LP med Ekkozone’s fortolkninger af minimalist-pioneren Steve Reich’s værker.

Pressecitater

"At være i stue med det danske orkester Ekkozone og deres legesyge og rytmisk inciterende væsen er en gave, som bør skattes højt. Fordi de formår at formidle udover det kulturelle reservat, den slags musik normalt lever i – uden for partiturernes hellige koncertsale møder de folket, på nye steder såsom Roskilde Festivalen eller Copenhagen Jazzhouse – og dét med en lystig og åben attitude, taknemmeligt stemt mod publikum."

Ralf Christensen, Information, 15. okt. 2014.

“Overdådigt… noget i retning af fri fusionsmusik med adskillige stilarter i sving undervejs."
"Gavin Bryars' Jesus Blood never failed me yet indledte anden afdeling... Resultatet blev fuldstændig magisk... anfægtende og forunderligt."

Jakob Levinsen, Weekendavisen, 17. okt. 2014.